Szanowni Państwo,
W ostatnich dniach część naszych Klientów doświadczyła trudności z dostępem do usług internetowych świadczonych przez Citylink. Przede wszystkim bardzo Państwa za to przepraszamy.
Zależy nam na pełnej transparentności, dlatego chcemy poinformować, że zaobserwowane problemy są efektem kumulacji kilku niezależnych, trudnych do przewidzenia zdarzeń, które wystąpiły w krótkim czasie:
– Cyberataki typu DDoS – to obecnie globalne zjawisko, dotykające operatorów w całej Polsce. Ataki te mają charakter mocno dynamiczny, z wieloma zmiennymi i uderzają w różne elementy infrastruktury w sposób trudny do przewidzenia. Na ataki DDoS dotychczas nikt nie opracował w pełni skutecznych zabezpieczeń i choć nasze systemy są przygotowane na standardowe starcia, te ostatnie miały innowacyjny charakter. Jesteśmy jedynym z wielu operatorów dotkniętym tym problemem, a jego skutki mogą być bardzo odczuwalne właśnie dla Państwa.
– Intensywne inwestycje infrastrukturalne w gminie Żukowo – w jednym czasie prowadzone są m.in. prace związane z budową kanalizacji sanitarnej oraz budową sieci innego operatora telekomunikacyjnego. Niestety, podczas prac:
- przecięto wszystkie kable w ciągu jednej z ulic, pomimo faktu, że całość infrastruktury widnieje na mapach geodezyjnych zgodnie z dokumentacją techniczną sieci,
- została uszkodzona nasza główna magistrala światłowodowa, co spowodowało odcięcie dostępu do sieci światłowodowej dla znacznej części naszych Abonentów.
W odpowiedzi na powyższe sytuacje podjęliśmy natychmiastowe działania:
– Położyliśmy nowy kabel światłowodowy w uszkodzonej relacji, aby jak najszybciej przywrócić usługi.
– Codziennie oddelegowujemy naszych pracowników bezpośrednio do nadzoru inwestycji budowlanych w terenie – nasi technicy są obecni przy pracach ziemnych prowadzonych dla innych firm i samorządu oraz czuwają nad tym, aby nie dochodziło do kolejnych uszkodzeń infrastruktury.
– Wdrożyliśmy nowe, zaawansowane rozwiązania chroniące przed cyberatakami, które zaczęły działać już w miniony weekend. Choć nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej odporności na przyszłe ataki, ze względu na ich zmienność, jesteśmy lepiej przygotowani na kolejne próby zakłócenia działania naszych usług. Jednocześnie zapewniamy, że cały czas pracujemy nad rozwiązaniami, które pozwolą je całkowicie zneutralizować.
Zdajemy sobie sprawę, że awarie i utrudnienia powodują frustrację. Również dla nas są one źródłem dużych strat finansowych oraz wizerunkowych. Prosimy jednak o zrozumienie – działamy nieprzerwanie, inwestując środki i czas, aby sytuacje takie nie powtarzały się w przyszłości lub były jak najmniej odczuwalne dla Państwa.
Jeszcze raz przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za Państwa cierpliwość oraz zaufanie. Zapewniamy, że nie ustajemy w wysiłkach, by zapewniać Państwu jak najwyższą jakość usług, nawet w tak trudnych okolicznościach.
Z wyrazami szacunku,
Zespół Citylink